تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/07/20 - 08:49
کد خبر: 181881

پشت پرده پروژه نفوذ در گفتگو با سیدحمید روحانی؛

با ادعای حل مشکلات اقتصادی و تامین خواسته‌های آمریکا میخواهند ایران را به دوران قاجاریه برگردانند/ در کتاب آقای سریع القلم رسما گفته شده استقلال در جهان امروز پوچ است

با ادعای حل مشکلات اقتصادی و تامین خواسته‌های آمریکا میخواهند ایران را به دوران قاجاریه برگردانند/ در کتاب آقای سریع القلم رسما گفته شده استقلال در جهان امروز پوچ است

اکنون روی چند موضوع به شدت تبلیغ می کنند؛ اول اینکه استقلال در دنیا پوچ و بی ارزش است. شما اگر کتاب ایران و جهانی شدن را که آقای سریع القلم نوشته و آقای حسن روحانی بر آن مقدمه زده را نگاه کنید دوتا نکته را به صراحت اعلام می کند؛ یک اینکه استقلال در جهان امروز پوچ است.

خبرنامه دانشجویان ایران: رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران، با اشاره به رویارویی مستقیم ایران و آمریکا در زمان جنگ تحمیلی و برق چشم گرفتن شهید نادر مهدوی و یارانش از دشمن، سعی دشمن را مبنی بر ناامن کردن خلیج فارس و دشمنی آنان را یادآور شدند. ایشان در ادامه به موضوع مذاکره و نفوذ فرهنگی؛ سیاسی؛ و اقتصادی و امنیتی دشمن از طریق مذاکره به داخل کشور هشدار دادند و مذاکره با آمریکا را در غیر موضوع هسته ای ممنوع ذکر فرمودند. برای واکاوی سابقه دخالتهای آمریکا در ایران و بحث نفوذ دشمن در کشور؛ با دکتر سید حمید روحانی؛ استاد دانشگاه و ریاست سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی که از سوی امام(ره) مامور نگارش تاریخ انقلاب شدند؛ به گفتگو نشستیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ادامه این گفتگو را می خوانید:

اجازه بدهید  گفتگو را اینگونه آغاز کنیم؛ تا جائی که ما اطلاع داریم مرحوم امام خمینی(ره) به شما اعتماد داشته و تحریر تاریخ و خاطرات انقلاب را به عهده شما قرار داده بودند. از نظر شما نقش آمریکا در ابتدای جنگ چگونه بود؟ برخی القا می کنند و می گویند به علت بحث تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشتباهی از سوی ما  صورت گرفته و به دست خود آمریکا را تحریک به مداخله و مقابله به مثل با انقلاب و کشورمان نمودیم؛ نظر شما به عنوان تاریخ نگار و پژوهشگر در این موضوع چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم. ما باید بررسی داشته باشیم اصولا امریکا از زمانی که قدم در عرصه جهانی گذاشت آیا در جهت منافع ملتها حرکت کرد؟ یا اینکه در مسیر بدبختی ملتها؛ نابودی ملتها و تباهی انها گام برداشت؟ ما اگر خواسته باشیم سوابق جنایات امریکا در جهان را توضیح دهیم مثنوی هفتادمن کاغذ شود. حالا از این می گذریم؛ از بمباران اتمی هیروشیما می گذریم؛ از جنایات پانزده ساله در ویتنام عبور می  کنیم؛ از توطئه های امریکا در کره و شیلی و سرنگونی آلنده و جنایات دیگر می گذریم و فقط در ایران ذکر می کنیم. آیا آمریکا که کودتای 28 مرداد را راه انداخت و عزیزان این ملت را که با چه خون جگری شاه را از ایران بیرون رانده بودند را سرکوب کرد و شاه را با دلارهای آمریکایی آورد و بر گرده ملت سوار کرد؛ آیا آن موقع لانه جاسوسی امریکا تصرف شده بود؟

حمید روحانی

تسخیر لانه جاسوسی از سوی عزیزان این ملت عکس العمل جنایاتی بود که آمریکا مرتکب شد

آیا روزی که کاپیتولاسیون را بر ملت ایران تحمیل و امام(ره) را تبعید کردند آیا در آن روز لانه جاسوسی آمریکا تصرف شده بود؟ ایا در مراحل بعدی که نفت کشور را مردم با خون جگرشان ملی کرده بودند و اینها بار دیگر کنسرسیوم را در ایران احیا کردند و بیش از ربع قرن نفت ایران را به یغما بردند و ملت ایران را به خاک سیاه نشاندند آیا لانه جاسوسی تسخیر شده بود؟ آیا ترورهایی که آنها راه انداختند بعد از پیروزی انقلاب در شهرهای مختلف بر اثر تسخیر لانه جاسوسی بود؟ تسخیر لانه جاسوسی از سوی عزیزان این ملت عکس العمل جنایاتی بود که آمریکا مرتکب شد.نه تنها کاپیتولاسیون را احیا کردند بلکه امام را به جرم مخالفت با کاپیتولاسیون آمریکایی ها دستگیر و تبعید کردندو سندش را در کتاب نهضت امام(ره) جلد اول آورده ام؛ که آنجا صریحا یکی از دیپلماتهای آمریکایی به این موضوع اعتراف می کند.و خطر امام را بازگو می کند.اینها جنایاتی بوده در زمانی که آمریکا توانسته در ایران نفوذ و رخنه کند و ایران را به مانند یک کشور مستعمره در اشغال خودش نگه دارد؛ جنایتهایی را که مرتکب شده بیش از انست که بنده بتوانم در این فرصت کوتاه بگویم.

این ملت و جوانان ایران بودند که عکس العمل به جنایات آمریکا نشان دادند. آمریکا از روزی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تمام تلاشش را کرد تا این انقلاب را درهم بشکند. با ترورهای داخلی؛ با تحریم ها؛ با آتش زدن خرمن ها؛ و جنایات دیگر و بعد هم با تحمیل جنگ خانمانسوز که هشت سال کشور مارا به آتش و خون کشید. پس اینها جنایاتی بوده است که آمریکا مرتکب شده و آنچه ملت ایران انجام داده؛ در عکس العمل جنایات بوده است.

حمید روحانی

در میانه صحبتتان به موضوع جنگ اشاره کردید؛ حال بنده از شما می پرسم  نقش امریکا در شعله ور شدن آتش جنگ و حمله به میهن اسلامی مان چگونه و از چه طریقی بود؟
نشانه هایی که در این زمینه وجود دارد به خوبی نشانگر آنست که صدام در جهت جنگ با ایران با آمریکا همدست بود. صدام قبل از اینکه جنگ را آغاز کند سفری به عربستان دارد و با رژیم سعودی ملاقات می کند. از سال 1337 که در عراق عبدالکریم قاسم کودتا کرد و رژیم سلطنتی را برانداخت هیچ رییس جمهوری از عراق به عربستان نرفت و اولین بار صدام مدتی کوتاه قبل  از آغاز جنگ سفری به عربستان داشت که خود آنها تعجب کردند که نخستین رییس جمهور کشور عراق است که پس از سرنگونی رژیم ملکی در عراق به عربستان سفر می کند.

رژیم سعودی نیز می دانیم که مانند رژیم صهیونیستی در خدمت و در اختیار آمریکاست. اگر صدام خودش قصد شروع جنگ را داشت دیگر احتیاجی به سفر به عربستان نداشت. کاملا پیدا بود که آمریکا غیرمستقیم و از طریق رژیم سعودی به او وعده هایی و اطمینانی دادند و او از طریق کمکهای آمریکایی ها و با تائید رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی این جنگ را آغاز کرد. اینها نشان دهنده آنست که آمریکا کاملا در آغاز جنگ  نقش داشت. و رژیم های وابسته به آمریکا مانند سعودی ها از صدام حمایت می کردند و در غیر اینصورت او بدون چراغ سبز آمریکا جرات حمله به ایران را نداشت.

جناب دکتر روحانی؛ ما میان برخی مواضع سیاسیون داخلی چون دولتمردها و یا نمایندگان مجلس داشتیم که ادعا می کردند آمریکا می تواند با یک بمب خود تمام سیستم دفاعی مارا از کار بیندازد و مارا از حمله نظامی امریکا می ترساندند. شما مصداقی از زمان جنگ در خاطر گرامی تان است در این زمینه؟ چون در وقایع آمده است که چندین بار به صورت  رودررو با آمریکا درگیری هایی داشته ایم؛ مانند شهادت شهید نادر مهدوی و یارانش بر روی عرشه ناو آمریکایی پس از شکنجه و...

نکته ای که در مورد جنگ اینکه فیلم ملاقات سران آمریکایی در شرایط جنگ با صدام پخش شده است که آنها در جهت مسلح کردن صدام آمدند و ملاقات و تشویقش کردند و حتی سلاحهای ممنوعه و شیمیایی در اختیارش نهادند که دیدیم در حلبچه و جاهای دیگر چه جنایتی صدام مرتکب شد. خب اینها و اسنادی که منتشر شده نشان میدهد آمریکا در جنگ تحمیلی تا چه حدی نقش داشت.

حمله به هواپیمای مسافربری ایران؛ حمله به سکوهای نفتی ایران از سوی آمریکا؛ اینها به گونه ای بود که صدام به صورت مستقیم برای حمایت از رژیم صدام وارد جنگ شدو نقشآمریکا در طول جنگ تحمیلی بسیار محرز و آشکار است.

نکته ای را در اینجا وجود دارد اینست که آمریکا در جهت پیشبرد سیاست ضدانقلابی خودش چند حربه را در مقابل ایران به کار می گرفت. یکی از آنها  تهدید بود و نیروهای خودباخته؛ لیبرالیستهای وابسته به بیگانه همیشه مروج و مبلغ این تهدیدها بودند.

حمید روحانی

به گونه ای مطرح می کردند که آمریکا به زودی حمله میکند؛ آمریکا ایران را تبدیل به ویرانه ای می کند و تمام هستی و مراکز اقتصادی ایران را نابود خواهد کرد. شیوه و شگردی بود که دنبال می کردند و حتی بالاتر از این؛ روی نکته ای تکیه میکردند که ما بدون کمک آمریکا نمی توانمی پیشرفت و توسعه داشته باشیم با اینکه با چشم سر می دیدند و می بینند که ایران بیش از 36 سال علی رغم تمام توطئه های آمریکا توانست کشورش را به اندازه سیصدسال حکومت پادشاهی جلو برده و ترقی دهد. بی سوادی را تقریبا ریشه کن کند و عمران و آبادی را و بسیاری از امکانات اولیه را به اقصی نقاط کشور برساند.

ولی در عین حال سیاستی که با بدون آمریکا نمی توانیم زندگی کنیم و و پیشرفت کنیم دائما بر این مساله تاکید می کنند و امروز هم همین مساله را دنبال می کنند و زمینه را برای نفوذ آمریکا و عقبگرد ایران کاملا فراهم می کنند.

خطری که امروز وجود دارد اینست که با یک سری تبلیغات سوء و ادعای اینکه اگر ما بخواهیم مشکلات اقتصادی مان حل بشود باید با آمریکا رابطه داشته باشیم و خواسته های آمریکا را تامین کنیم؛ مارا می خواهند برگردانند نه تنها به دوران رژیم ستمشاهی؛ بلکه به دوران قبل از قاجاریه و صفویه؛ به دورانی که ایران در اشغال بیگانه بود.

اکنون روی چند موضوع به شدت تبلیغ می کنند؛ اول اینکه استقلال در دنیا پوچ و بی ارزش است. شما اگر کتاب ایران و جهانی شدن را که آقای  سریع القلم نوشته و آقای حسن روحانی بر آن مقدمه زده را نگاه کنید دوتا نکته را به صراحت اعلام می کند؛ یک اینکه استقلال در جهان امروز پوچ است.

با تعبیر اینکه امروز دوران ارتباطات است و باید با دنیا ارتباط داشته باشیم و از استقلال چشم پوشی کنیم. نکته دوم اینکه اگر ما می خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم و کشور را توسعه بدهیم؛ اسلام گرایی با جهانی شدن مغایرت دارد و ما نمی توانیم اسلام را در همه ابعاد پیاده کنیم و از اسلامی چشم بپوشیم که با خواسته ها و اغراض لیبرالیستی و اندیشه های غربی مغایرت دارد.

حمید روحانی

خودکفایی را زیر سوال می برند که امروز دنیا چون دهکده ای است و خودکفایی معنایی ندارد. این سیاستی است که کاملا برای آن کار و تبلیغ می شود و بعد هم در مقاله ای وابسته به این جریان جالب است که افسوس میخورند که چرا ایران مستعمره نشده است. مرتضی مردیها در مقاله ای که در مجله آفتاب به سردبیری عیسی سحرخیز منتشر شد در زمان اصلاحات؛ گفت که کشورهایی که مستعمره نشده اند عقب مانده اند و آنهایی که مدتی مستعمره بوده اند از نظر زبان وفرهنگ خیلی ترقی کردند و ابراز تاسف از اینکه ایران چرا مستعمره نشده است!

این نقشه ها بسیار عمیق است و آنهایی که زبان امریکا را در دهان دارند؛ تمام تلاششان اینست که استقلال مارا؛ حیثیت و شخصیت و عزت و کرامت انسانی مارا زیر سوال ببرند. و به نحوی ما را بر آن دارند تا از عزت و و هویت و استقلال خود چشم بپوشیم و زمینه را برای بازگشت آمریکا آماده سازند و این زنگ خطری است که باید در مقابلش جدی ایستاد و مردم بیدار و هوشیار ما باید تصمیم جدی و نهایی خود را بگیرند پیش از آنکه آب از آسیاب بریزد و فرصت ها از دست رود.

بعنوان آخرین سوال آقای دکتر؛ پیرو سخن اخیرتان به گونه ای شما فرمودید این جریان غربگرای درون کشور با برنامه های بسیار دقیقی که یا از سوی بیگانگان به آنها داده شده و یا برخی برنامه هایی که استراتژیست های داخلی برایشان تدوین کرده اند.رهبری انقلاب نیزدر دوماه اخیر بارها بحث نفوذ را مطرح فرموده و راه های نفوذ بیگانگان و حضور انها در مراکز تصمیمگیری و تصمیم سازی را هشدا دادند. از نظر شما بعنوان کارشناس؛ راه های نفوذ دشمن را چگونه می بینید و قرار است کدامین ارکان و مناصب تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام را نشانه رود؟

در مورد هشدار مقام معظم رهبری؛ پیرو نکته ای که خدمتتان عرض کردم؛ مقام معظم رهبری؛ با بصیرت و آگاهی  و دیدع میقی که دارند و و حوزه ها و شرایط را به درستی ارزیابی می کنند کاملا ایشان خطر را احساس کردند. اینکه از خطر نفوذ سخن می گویند برای اینست که دریافتند زمینه برای نفوذ کاملا فراهم شده؛ از عواملی که باعث نفوذ می شود یکی همین روحیه سازشکاری  و تسلیم طلبی است.

کسانی که مدام دم از سازش می زنند و دم از ما میخواهیم که با دنیا تعامل کنیم؛ این کاملا راه را برای نفوذ فراهم می کند.

مقام معظم رهبری هم بارها این نکته را تذکر دادند اما برخی دولتمردان ما به رهنمود حکیمانه ایشان گوش ندادند. ایشان فرمودند جمله تعامل با دنیا؛ این حرف آمریکاست. حرف کسانی است که زبان آمریکا را در دهان دارند.ما با دنیا تعامل داشته و داریم.

حمید روحانی

آنها که می گویند تعامل با دنیا؛ دنیا یعنی امریکا؛ انگلیس؛ اسرائیل. ما با دنیا تعامل داریم و این حرف را اینقدر بر زبان تکرار نکنید. ولی دولتمردان ما علی رغم این رهنمود و تاکید مقام معظم رهبری دائما این جمله را دم میگیرند که ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم و و منظورشان از دنیا همین آمریکاست. در حقیقت می خواهند بگویند دنیا یعنی همان امریکا و همان حرف آمریکا را دوباره تکرار می کنند. کسانی که اینگونه سخن می گویند زمینه نفوذ را فراهم میکنند. هرگونه سازشکاری و کوتاه امدن در مقابل فضولکاری های استکبار جهانی زمینه ساز نفوذ است.

دوم اندیشه های لیبرالیستی و اندیشه هایی که با آرمانهای انقلاب مغایرت دارد و کسانی که تلاش می کنند اصول انقلاب را؛ آرمانهایش را؛ خط امام را زیر سوال ببرند اینها در حقیقت زمینه نفوذ را فراهم می کنند. کسانی که سعی در به کنار زدن ملت از صحنه دارند؛ ملت را نامحرم پنداشته و با آنان صداقت ندارند؛ گاهی دم از مردم می زنند و اما در عمل مردم را در تاریکی نگه می دارند؛ حقایق را برای مردم بازگو نمی کنند؛ سعی می کنند که برنامه ها و مذاکرات؛ قراردادها و معاهدات خودشان را از دید مردم پنهان نگه دارند؛  اینها با این عمل با کنار زدن مردم در حقیقت دارند راه نفوذ را برای دشمنان فراهم می کنند. آنهائی که با راه انداختن ارکست ها و کنسرتهای مبتذل و ترویج و تقدیر از افراد پوچ؛ب ی هویت سعی می کنند بی بند و باری را گسترش دهند؛ در مقابل چشمان خانواده های عزیز شهدا از مشتی عناصر مبتذل تقدیر و جایزه می دهند و آنها را به صحنه می آورند اینها راه نفوذ آمریکا را باز می کنند بیشترین تلاش امریکا اینجاست که آرمانهای مقدس اسلامی کنار گذاشته  و کمرنگ شود.

راه بی بندو باری و عیاشی و ولنگاری باز شده تا زمینه نفوذ فراهم گردد. آنهایی که به طور کلی خط و نظر مقام معظم رهبری را نادیده میگیرند؛ ایشان اعلام میکنند فکت شیت را منتشر کنید؛ نمی کنند. دم از تعامل با امریکا و دنیا نزنید ما با دنیا تعامل داریم.اینها راه نفوذ را فراهم میکند.

موضع شما نسبت به دست دادن و دیدار کوتاه آقای ظریف و اوباما چیست؟
خط قرمز رهبری را در توافق نادیده گرفتند و اینها هم راه نفوذ را فراهم میکند.مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند که با آمریکا هیچ مذاکره ای نداریم جز در مساله هسته ای هیچ حرفی بین ما و انها نیست. و اینها صیحا نیز اعلام میدارند بله بعد از توافق  وین ما می توانیم در زمینه مسائل دیگری نیز با امریکا  صحبت کنیم و این یعنی دهن کجی به مقام معظم رهبری، و فراهم کردن زمینه برای نفوذ. ملاقاتی که وزیر امورخارجه ما با اوباما داشت خود زمینه ساز نفوذ است. وقتی ملت ایران و رهبر ایران تاکید دارند که هیچگونه راه مذاکره نداریم و نمی توانیم با دشمن سازش کنیم؛ اینهائی که بر خلاف قرآن؛ برخلاف دستور رهبری؛ برخلاف خط امام با دشمن خون آشامی که دستش تا مرفق به خون ملتها آغشته است به اصطلاح؛ دست می دهد و به دروغ  به ملت می گوید که اتفاقی این دیدار افتاده است؛ اینها دارند راه نفوذ را فراهم می کنند و خطر نفوذ نیز از همین چیزهاست که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند.

* مصاحبه از سیدمهدی حاجی آبادی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب +عکس
کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
مرتضوی: حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت تسریع شد
دستگیری کلاهبردار مدعی نفوذ در سفارتخانه‌‌ها
فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه
امیدوارکننده ترین آیه قرآن کریم +فیلم
عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
بورس قرمز ماند/ افت ۱۲ هزار و ۳۲۹ واحدی شاخص کل
تنش بین آمریکا و لبنان +جزئیات
خبرنگار باسابقه صداوسیما درگذشت
رگبار باران و وزش باد شدید در تهران
شوک به پرسپولیس؛ پایان حضور ستاره محبوب؟
خبر جدید برای دارندگان کارت سوخت
شناسایی نقاشی‌های جعلی با هوش مصنوعی
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top